Dopolnitev temeljnega akta LZS
Dopolnitev temeljnega akta LZS
Objavljamo razmišljanja o dopolnitvi temeljnega akta LZS, ki smo ga od avtorja prejeli na naš naslov.
Dopolnitev temeljnega akta LZS
Po izdani odločbi UE Ljubljana mora LZS v 60. dneh dopolniti svoj temeljni akt – pravila tako, da odpravi v odločbi navedene neskladne določbe z Zdru in Zdlov. Največ težav bo verjetno pri odpravi tistih določb, ki določajo naloge, ki jih LZS lahko prenese na pogodbeno članico. Po Zdru je namen ustanovitve in delovanja zvez društev prenos pristojnosti in nalog članic na zvezo društev. Z nalogami torej LZS uresničuje skupne interese in nadgrajuje namen in cilje njenih članic. Skupne interese LZS uresničuje z izvajanjem nalog, zato teh ne more prenesti na tretjo pogodbeno organizacijo. To velja tudi za naloge, ki jih LZS izvaja v javnem interesu ali na podlagi javnega pooblastila (21. in 22. čl. Zdlov). Iz povedanega sledi, da območne lovske zveze nalog, ki jih opravlja LZS, ne morejo po pogodbi ali na kašni drugi pravni podlagi opravljati za LZS oz. jih LZS ne more prenesti na območne lovske zveze. Prav zaradi tega bo v zvezi s tem največ vročih razprav, polemik in nesoglasij pri pripravi uskladitve pravil LZS. To vprašanje, ki je že do zdaj razdvajajo lovce in lovske družine bo spet aktualno. Ponovno se bo izpostavilo vprašanje o primernosti naše sedanje organiziranosti oz. organizacijske usklajenosti spremenjenim političnim in družbenim razmeram.
Očitno nismo bili dovolj dobro pripravljeni na nov zakon. Ko je bil sprejet, smo bolj razmišljali o tem, kako bi ga obšli in izigrali, kot pa, kako bi ga v praksi uresničili v dobro vseh nas lovcev in naših organizacij.
Ker LZS svojih nalog ne more prenesti na druge, zato menim, da je najboljša rešitev, da LZS ustanovi svoje območne enote po enakem teritorialne načelu kot so zdaj ustanovljene območne lovske zveze. OE LZS bi imele predsednika in UO (lahko tudi druge komisije). Vsaka članica iz teritorialnega območja OE bi v njen imela po enega člana. Predsednika OE bi na predlog UO imenoval UO LZS ali predsednik LZS. V pravila LZS bi morali zapisati, da lahko predsednik LZS ali UO LZS za predsednika OE LZS imenuje le osebo, ki jo predlaga UO OE LZS. Seveda ni nobenih zadržkov, da OE ne bi mogla imeti še drugih organov in komisij. S pravili LZS bi torej morali točno določiti in opredeliti naloge OE, njene organe in komisije ter način njihove izvolitve in imenovanja. Ker bi to bile OE LZS , zato bi lahko opravljale vse naloge, ki jih zdaj opravljajo območne zveze za LZS. Stroški zaradi tega ne bi bili nič kaj večji, saj tudi zdaj plačujemo članarino območnim zvezam. Po novem modelu pa bi bili le dve članarini.
Druge rešitve ta trenutek niti ne vidim, glede na to, da je z odločbo ugotovljeno, da so tiste določbe pravil LZS, ki določajo prenos njenih nalog na pogodbeno članico neskladne z Zdru in ZDlov in jih je zaradi tega potrebno odpraviti in uskladiti s tema zakonoma.
Milan KRANJC