Ris za srne

RisovPlenLov risa na srne je v interesu srn

Novinarki Dragica Jaksetič in Simona Bandur sta v članku, kjer se pogovarjata z dr. Mihom Kroflom lepo opisali dognanja raziskovalcev biotehnične fakultete o vplivu risa na živali, ki jih pleni, s tem pa tudi na sam gozd. Dognanja o pozitivnem vplivu risa sicer niso povsem nova, so pa novi nedvomni dokazi, ki to potrjujejo. 

Ob teh dokazih in vedenju o razmišljanju povprečnega Slovenskega lovca, ki ima dokajšen odpor in napačne predstave o vlogi velikih zveri v lovišču se poraja vprašanje, oziromo sedaj že kar upanje, da bodo ta prizadevanja raziskovalcev končno vplivala na odnos lovcev do njih.
Vse prevečkrat je med lovci slišati, kakšno veliko škodo bi povzročil ris, če bi prišel v njihovo lovišče in da so že pred leti našli srnjad brez glave kar naj bi po njihovem pomenilo, da jo je uplenil ris, čeprav je to lisičja navada in podobne "zgodbe". Preživeli princip "hlevske" gojitve, ki je še zasidran med našimi lovci, ne prenese, da v lovišču leži od risa, lovčevega konkurenta uplenjena srna, k kateri bi se ta nekaj dni vračal in hranil.
Marsikateri stari lovci in tisti, ki od njih nekritično prevzemajo zgrešeno mišljenje, vidijo za njih primerno stanje v lovišču šele ko je podobno čim številčnejšim in mirnim kravicam v natrpanem hlevu.

K sreči  in zahvaljujoč raziskovalcem in njihovim analitičnim pristopom se v nove generacije lovcev in med tiste starejše odprtega uma vedno bolj širi znanje, ki temelji na terenskih in laboratorijskih raziskavah, ki edine lahko dajo pravilne odgovore na zastavljena vprašanja.
Floskula, da lovci najbolje vemo kaj je dobro za divjad, ker smo v lovišču dnevno prisotni, mora na smetišče zgodovine vse dokler ne bomo sposobni sami od naše organizacije in politike neodvisnega znanstvenega analitičnega pogleda na življenje in vpliv nam zaupanih živalskih vrst in širše.

Kdor resnično in ne samo deklarativno želi v naši deželi doživeti in izvajati trajnostno rabo naravnih virov in ohranjati biotsko pestrost lahko prizadevanja naših znanstvenikov le podpira in jim čestita. Jaz zagotovo, kaj pa vi?

Dobri članki v dnevnem časopisju, ki se naslanjajo na ta raziskovanja so gonilo tega napredka, zato so kvalitetni novinarji pomemben člen v prizadevanjuh za ohranjeno naravo.

Novinarki sta takole zapisali na začetku članka:

Ris je naravni selektor, njegovo izumrtje pa bi bila velika izguba, ugotavlja raziskava Biotehnične fakultete.

Ljubljana - Slovenski raziskovalci so dokazali, da ris lovi predvsem fizično šibkejši plen, njegovo vlogo v naravni selekciji srnjadi in druge divjadi pa bi človek težko nadomestil.

»Dileme, ali je ris selektor ali lovi naključno, ni več,« je za Delo pojasnil Miha Krofel, ki je v skupini raziskovalcev Biotehnične fakultete Univerze v Ljubljani zadnjih deset let intenzivno proučeval navade risov v Sloveniji.

Podobno kot volk je tudi ris teritorialna žival

»Pokazali smo, da so bile nekatere domneve o vplivu risa na srnjad precenjene. Imamo zelo trdne podatke, da posamezen ris upleni le osem odstotkov srn znotraj svojega teritorija na leto, kar je približno petkrat manj kot znaša odstrel, poleg tega pa je delež shirane srnjadi v risovem plenu približno enkrat večji, kot ta delež znaša med odstreljenimi živalmi. To pomeni, da človek risa v njegovi vlogi pri naravni selekciji težko nadomesti in da je risovo plenjenje trajnostno,« pojasnjuje Miha Krofel.

...

Več na viru: http://www.delo.si/novice/slovenija/krofel-lov-risa-na-srne-je-v-interesu-srn.html

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube