Razpisa KUD-a 2015

Napisal Marijan Likar.

ZbornikKako na kožo pisati razpise

Na spletni strani LZS sta se pojavila dva razpisa KUD-a (komisija za upravljanje z divjadjo), na katera sem bil opozorjen prav iz akademskih krogov.  Prav je, da to lovsko telo deluje, vendar je pomebno tudi kako deluje in za kaj troši sredstva iz naših članarin. 

 JelNat

Prva stvar, ki bode v oči je ta, da KUD pravzaprav ne ve čisto dobro kaj bi raziskovala. Objavi razpis "Te vrste so lahko bodisi divjad bodisi druge vrste sesalcev in ptic ... ". Torej KUD sploh nima izdelane vizije kaj bi bilo potrebno in dobro raziskovati, da bi bilo v pomoč lovski organizaciji. Zakaj pa potem gre v razpis. Tudi to sami pojasnijo v spremnem besedilu razpisa "Komisija za upravljanje z divjadjo (v nadaljevanju: KUD) bo tudi v letu 2015 v okviru svojih finančnih zmožnosti financirala določene raziskovalne aktivnosti". Torej ima ta komisija večje finančne zmožnosti kot sposobnosti vsaj razmisliti kaj potrebno lovci potrebujemo! Troši naš denar brez pravega programa. Se lovski tovariši s tem strinjate? Jaz se ne!

Pa ne sedaj misliti, da sem proti takim raziskavam, proti temu, da bi znanost pomagala in vodila naša dejanja. Še kako sem za in globoko prepričan, da mora iti znanstveno raziskovalno delo vštric ali celo voditi naša poslanstva. A ne na tak način!

Ali je bilo pričakovati kaj drugače? Če pomislim, koliko časa je trajalo, da se je na spletu pojavil Zlatorogov zbornik in ko ogledujem razne njihove članke v Lovcu sem vedno bolj prepričan, da ti ljudje ne znajo stopiti iz oblakov in običajnemu lovcu na enostaven način predstaviti nova dognanja. Mogoče pa nočejo, saj je odmaknjenim lažje v ozkih krogih opravičevati potrebe po novih finančnih sredstvih, pa čeprav se še ne ve točno za kaj bodo potrebna. 

Taka obnašanja so pravzaprav "normalen" vsakdan današnjega neoliberalno usmerjenega sveta. Črpanje denarja iz državnih in drugih jasli in zagotavljanje sredstev za svoja podjetja. S pogledom okoli bomo dosti takih uzrli.
A lovci nismo državne jasli! Smo posamezniki med katerimi si nekateri že težko privoščijo letne obveznosti članarin in vse ostale stroške lova. Po eni strani ustanavljamo zelene sklade in izvajamo dobrodelne plese, po drugi pa kar na pamet praznimo malho, ki jo težko polnimo.

Torej prosim lovski tovariši iz KUD-a, dajte se vsaj toliko potruditi, da doženete katere so tiste raziskave, ki jih lovci v določenem trenutku najbolj potrebujemo in tiste dajajte v razpise.

No pa to zgornje še ne bi bilo tako hudo, saj je včasih tudi kaj na zalogo narediti dobrodošlo. A kaj ko nadaljne branje razpisov tako lepo pokaže, da gre za razpise pisane na kožo.
Že pred časom se je v UO LZS preklalo okoli predavateljskih aktivov. In sicer okoli zahtev, da morajo predavatelji biti člani naše lovske organizacije. Prav tisti naši (so res naši?) predstavniki, ki bi morali skrbeti za najbolj kvalitetne možnosti, so zahtevali, da je prvi pogoj da je "naš", potem je šele pomembno njegovo znanje in sposobnost podajanja znanja. Če sploh!

In sedaj vidimo v razpisu, da je pogoj, da je nosilec lovec in član Lovske zveze Slovenije.  Gospoda iz KUD-a (ja očitno res gospoda!), kako vam je pa tu v enem stavku uspelo vkup spraviti kar dve neumnosti? Prav tisti, ki naj bi bili zavezani eksaktnosti, analitičnosti, razsodnosti izbor zaprete v okvir lovcev in izločite vse zunanje eventuelne možnosti, ki bi nas lahko obogatile.
Ne pade mi na pamet drugega kot da počnete to zato, da zagotovite izbor sebi ali svojim! Da izbor omejite le na člane Strokovno znanstvenega sveta pri LZS! Končno vas kar nekaj sedi v obeh telesih!


Lovska zveza Slovenije se je v svojih Pravilih opredelila da tudi v članstvo sprejememo nelovske organizacije, vi pa pri tako pomembnih zadevah kot so znanstvena raziskovanja izključujete vse izven svojega kroga! Sedaj čakam še to, da nekje čez čas izpod vaših tipkovnic preberem, da le znanstveniki - lovci znajo in vedo kaj o divjadi in ostalih prostoživečih živalih, vsi drugi pa so nesposobni!


In še druga neumnost iz istega stavka? Pravzaprav nisem čisto prepričan, da gre za neumnost. Da mora biti nosilec naloge član LZS?! Kateri posameznik pa je član LZS? Ali pa je v vsej tej "višji" sferi že kar udomačena miselnost, da smo vsi lovci njihovi direktni podložniki? Ejjj, dragi lovski tovariši, to pa nikakor nismo! Mi smo člani svojih lovskih družin. Karkoli pa že počnemo skupnega, sodelujemo v raznih telesih LZS, komisijah, akcijah in podobno pa počnemo zaradi pripadnosti istemu poslanstvu in nikakor ne neki "oblasti". 
Če smo že za rezultate znastvenih raziskav in za odločanje v LZS "preneumni" in nam vse to odtegujete, nas tudi tu ne tlačite zraven. Lahko pa si tudi čisto enostavno in neznanstveno preberete Pravila LZS in zakonodajo, če vam ni jasno.

Kam je pes razpisov taco molil, bomo pa videli po izboru!

Razpisa

___________________________Izhodisce_____________________________________Pogoji__________________

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube