Upravičenost LPN-jev

Napisal Marijan Likar.

EricoLogoStrokovno mnenje o upravičenosti LPN-jev

Ministrstvo za kmetijstvo in okolje je dalo izdelati pdfStrokovno mnenje o upravičenosti delovanja LPN-jev v Sloveniji. Inštitud za ekološke raziskave Erico iz Velenja je objavil dokument o raziskavi, ki pove marsikaj, kar je sicer splošno znano, potrebna pa je bila še znanstvena potrditev.

LPNZemljevidNa spletni strani ministrstva obstaja povezava na ta dokument, ki je bil izdelan koncem leta 2012. Že dalj časa sem želel prebrati oz. Izvedeti kaj već o delovanju LPN-jev in v kolikšni meri se njihovo delovanje ujema z njihovim prvotnim namenom. Ta raziskava je tudi svojevrstna kritika na to, kako država skrbi zanje. Naročilo pa je bilo izdano z namenom ovrednotenja pomena obstoja in delovanja LPN za Republiko Slovenijo.

Lovišča s posebnimi nameni so bila namreč ustanovljena v najbolj ohranjenih in značilnih naravnih okoljih Republike Slovenije z namenom opravljanja posebnih nalog s področja ohranjanja in usmerjanja razvoja populacij divjadi in njenega življenjskega okolja. Torej z izrazito naravovarstvenim pomenom. Država je tudi določila vire financiranja in jih razdelila na

  • dohodek od divjadi,
  • dohodek od poslovanja LPN in na
  • financiranje iz proračuna republike Slovenije.

V praksi pa so LPN-ji odvisni samo od dohodka, ki ga ustvarijo sami, torej od divjadi in svoje dejavnosti. Ali z drugimi besedami, država, kot lastnica divjadi na primerih LPN-jev kaže, da ji je bolj malo mar zanjo in da jo zanima zgolj denar od nje, državna lovišča, ki bi morala biti vzor naravovarstvenega delovanja pa s tem prepušča v borbo za lastno preživetje in tako pospešuje najslabšo obliko lovstva, lovni trofejizem.

Ta raziskava, ki jo je resnici na ljubo naročila prav država, sicer kaže na prizadevanja za izboljšanje stanja, a dokler so pomembnejša reševanja barabinskih melagomanskih projektov, za divjad in njen življenjski prostor v LPNjih ostaja le in zgolj upanje.
Pa si malo bolje poglejmo to Mnenje, ki obsega preko 130 strani in pokažimo na tisto najpomembnejše!

Z Uredbo o ustanovitvi lovišč s posebnim namenom v Republiki Sloveniji je bilo ustanovljenih 11 LPN-jev, katere vse razen LPN Triglav Bled upravlja zavod za gozdove Slovenije. Uredba jim določa sledeče naloge:

  • ohranjanje celovitosti in pestrosti lovišč ter biotske raznovrstnosti v njih;
  • ohranjanje vseh vrst divjadi v čim bolj naravni spolni in starostni strukturi, upoštevaje naravno populacijsko dinamiko;
  • ohranjanje življenjskega okolja divjadi v ugodnem stanju ter izboljševanje življenjskega okolja na tistih delih, na katerih je stanje manj ugodno, z nadaljnjim izvajanjem ustreznih ukrepov;
  • skrb za ohranjanje in doseganje ugodnega stanja ogroženih in zavarovanih živalskih vrst ter njihovih življenjskih prostorov, zlasti tistih, za katere je iz predpisov s področja ohranjanja narave razvidno, da se najpomembnejša območja za njihovo ohranitev nahajajo znotraj posameznih lovišč;
  • seznanjanje/informiranje javnosti o življenju divjadi in značilnostih narave v loviščih;
  • neposredni nadzor v naravi v skladu s predpisi s področja ohranjanja narave.

Seveda pa so LPN-ji tako kot Lovske družine zavezani tudi k vsem ostalim nalogam, ki jim jih nalaga sam Zakon o divjadi in lovstvu, med njimi je tudi sodelovanje pri znanstveno - raziskovalnemu delu v zvezi z divjadjo in lovstvom.
V okviru analize so v Erico izdelali cel nabor vrednotenj in tabel, ki zanimivo kažejo različne pripravljenosti LPNjev za sodelovanje pri raziskavah. Ena od njih prikazuje ocene sodelovanja:

TabelaOcenaTo pripravljenost oziroma nepripravljenost je potrebno seveda gledati skozi prizmo razmer, med katerimi je neplačevanje obveznosti s strani države temeljna. Ljudje zaposleni v LPN morajo živeti in s svojimi dohodki tudi preživeti, zato se plačilu primerno obnašajo. Žal pa to s seboj prinaša posledice, ki postavljajo v slabo luč lovstvo in izkrivljajo pomen lovišč s posebnim namenom. Tudi na to področje se je spustilo poročilo v poglavju Organiziranost in kadrovska vprašanja.  Tu poudarjajo pomembnost izbire primernih vodij lovišč in usposobljenih, zadovoljnih in motiviranih sodelavcev. Torej gre za pomembnost primerno usposobljenega in izobraženega kadra. Poudarja se tudi pomembnost enotnega načrtovanja in organizacijskega združevanja.
Namesto lovnega turizma predlagajo poudarek na aktivnostih za dvig vrednosti divjačine kot zdrave ekološko pridelane hrane.
Posebej pa prikažejo problematično prakso
»ki se je v preteklosti uveljavila v nekaterih LPN-jih, ko posamezniki (tuji ali domači lovci) z odkupom celotnega odvzema divjadi v posameznih revirjih dejansko dobijo »v zakup« te revirje, v katerih nato izvajajo lov (odstrel) glede na svoje lastne interese in afinitete do upravljanja s populacijami, ne upoštevajo pa nujno posebnih nalog LPN-jev.«

Čestitam za javno in dokumentirano izraženo prepričanje in priznanje, da se to, o čemer se je do sedaj sicer le nerado govorilo, tudi resnično dogaja.
V stavku
»Z opustitvijo te prakse bi lahko LPN-ji bistveno doprinesli k dvigu socialnega pomena svojega obstoja, saj bi se odprle nove, boljše možnosti za legitimno sodelovanje zainteresiranih državljanov z opravljenim lovskim izpitom in veljavno lovsko izkaznico v smislu pomoči pri realizaciji z lovskoupravljavskimi načrti zastavljenih ukrepov.«

se avtorji poročila približajo lovcem, jaz pa bi še posebej izpostavil sledeče;

Z opustitvijo prakse lovnega turizma v LPN, bi država dokazala javnosti, da je le to nesprejemljiva praksa, ki sodi na smetišče zgodovine in bi pokazala, da z lovstvom resnično misli za divjad in njena stanišča, saj je to pravzaprav dolžna v prvi vrsti njim, v drugi pa vsem svojim državljanom.
Do sedaj se s tem dokazovanjem trudimo lovci sami (nekateri, ne vsi, z objavo cenika pa LZS še najmanj!), ona pa se hinavsko skriva in vleče denarce tam, kjer bi sama morala poskrbeti za plačilo ljudi, ki se trudijo in se trudimo z upravljanjem njene lastnine – divjadi. Pa še na to dejavnost nam nabija davke in grozi z denarnimi kaznimi.
Ja lepo bi bilo, da bi to poročilo doseglo svoj namen in naročnikom pomagalo premakniti kolesca v zatohlih in skorumpiranih poslanskih klopeh, da bi ustvarili in sprejeli tako divjadi kot lovcem prijazna pravila.
Za konec pa še moja trditev in prepričanje.
Država bi morala lovcem za dobro gospodarjenje z divjadjo plačevati, ne pa nam groziti in skubsti s koncesijo!

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube