Skupaj za velike zveri

Kako izvajati ukrepe s čimširšo podporo.

Rok Černe iz Zavoda za gozdove Slovenije je v okviru debate na Dinaricum listi zapisal modro premišljanje, ki ga kaže deliti in upoštevati. Poziv k skupnim prizadevanjem v izogib nepotrebnim konfliktom in v prid objektom prizadevanja velja pravzaprav vedno, v primeru prostoživečih živali pa še posebej.

Pozdravljeni

Največji izziv pri upravljanju z velikimi zvermi je izvajati ukrepe tako, da bodo imele čim več zagovornikov.  Samo z široko podporo bomo namreč mogoče zagotovili njihov dolgoročni obstoj. Več zagovornikov pa bodo zveri imele la tako, da bo čim več interesnih skupin imelo od njih korist. Od medvedov morajo »nekaj imeti« tudi lovci (tako da uživajo ob pogledu na medvede poleg tega pa dobijo tudi trofejo, ki jim nekaj pomeni), lokalno prebivalstvo (na primer tako, da imajo na račun turizma neke prihodke), kmetje (na primer tako, da dražje prodajajo svoje izdelke ker so nastali na območju prisotnosti medveda), mestno prebivalstvo (ki hodi uživat v neokrnjeno naravo in pusti lokalnemu prebivalstvu nekaj denarja…). Vem, da sem stvar nekoliko idealiziral, vendar je to po mojem dolgoročni cilj proti kateremu moramo strmeti. Če bo zadovoljen samo del  navedenih interesnih skupin dolgoročni obstoj medvedov v naravi ni zagotovljen ampak so odločitve stvar trenutne moči neke interesne skupine, in kako daleč je ta pripravljena iti. Sprtost interesnih skupin je najslabša saj bo lahko nekdo naredil nekaj že zgolj zato, ker bi rad drugemu dokazal, da lahko ali se mu maščeval (tudi to je pripomoglo k izumrtju medvedov v Kalkalpah v Avstriji in prvemu evidentiranemu nelegalnemu odstrelu medveda v Trentinu, ki se je zgodil letos).

Dober primer prevlade ene interesne skupine v nekem obdobju  je tudi preteklo varstvo in trenutni (pre)veliki odstreli volkov v ZDA . Situacija je bila v preteklem desetletju podobna na Finskem. Če bi bile vse interesne skupine vseskozi vključene in v največji možni meri upoštevane pri upravljanju  verjamem, da do takšnih skrajnosti nebi prihajalo.

Poučen primer so tudi Pireneji, kjer lovci nasprotujejo doselitvi medvedov. Na prvi pogled iz Slovenije zelo nenavadno, saj imajo ohranjanje medvedov pri nas med lovci visoko podporo, vendar popolnoma logično. Tradicionalna dejavnost lovcev na tem območju je lov na divje prašiče s pogoni. Nekateri NGO-ji so se odločil, da so lovci ena večjih groženj za medveda saj se medved lahko znajde v pogonu in je to zanj stresno. Poleg tega lahko gre že v brlog in psi, ki so v pogonu, bi ga lahko zmotili pri zimskem dremežu. Prepoved pogonov zaradi varstva medvedov ti NGO-ji uveljavljajo tudi na sodišču. Pomisleki tih NGO so na prvi pogled popolnoma upravičeni (da stvar v resnici ni tako problematična lahko vidimo v SLO) vendar je rezultat ravno nasproten od želenega. Rezultat je namreč, da ima doselitev v Pireneje dodatnega nasprotnika, ki bi bil lahko zaveznik, ki ima v Franciji tudi močan političen vpliv. Končni rezultat h kateremu pripomore tudi navedena zgodba je tako močno nasprotovanje doselitvi s strani večih interesnih skupin, da se ta ne izvede kljub temu, da je jasno, da so medvedi v Pirenejih brez nje obsojeni na izumrtje.

Z napisanim želim opozoriti, da je za ohranjanje velikih zveri sklepanje kompromisov nujno, enostransko uveljavljanje interesov pa škodljivo!

 

Rok Černe, univ. dipl. ing. gozd.

Stran je avtorsko zaščitena, vse pravice pridržane © Forum-LOV
Vse vsebine so last avtorjev.

POZOR! Ta stran uporablja piškotke in podobne tehnologije.

S klikom na spodnji gumb soglašate z uporabo piškotkov Več o piškotkih

VREDU

Nova zakonodaja
Spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013, je prinesel nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika. Rok za implementacijo sprememb je 15. junij 2013.
Kaj je piškotek
Piškotek je majhna datoteka sestavljena iz zaporedja črk in številk, ki se naloži na računalnik  obiskovalca, ko ta prvič vstopi na določeno spletno stran. Spletni strani omogoča, da obiskovalca ob vsaki vrnitvi prepozna, s čimer pripomore k boljšemu delovanju strani in izkušnji uporabnika. Tipičen primer je denimo nakupovalna košarica. Brez piškotka bi se spraznila vsakič, ko bi spletno stran zapustili. Piškotki niso virusi, se ne reproducirajo in načeloma niso škodljivi. 
Zasebnost in piškotki
Je pa moč z njimi analizirati pomet na spletni strani, izvajati napredne oglaševalske tehnike in slediti določenemu uporabniku preko različnih spletnih strani in ustvariti njegov profil, iz katerega so lahko razvidne intimne podrobnosti njegovega življenja. V praksi to prepogosto poteka prikrito, zato v tem smislu piškotki pomenijo poseg v  zasebnost. Prav zato nova zakonodaja uporabo piškotkov omejuje. Jih ne prepoveduje, pač pa zaostruje pravila uporabe. Ključno je, da morajo biti uporabniki spletnih strani s piškotki seznanjeni in da jim mora biti ponujena izbira, ali želijo, da spletna stran na tak način spremlja njihove aktivnosti na spletu.
Nujno potrebni piškotki
Seznam vseh piškotkov, ki se lahko, ni pa nujno, pojavijo na spletnih straneh. Ti piškotki so avtomatično dovoljeni, ker spletne strani brez njih ne delujejo. Ključni so za navigacijo po spletnih straneh in zagotavljajo, da osnovni procesi spletne strani delujejo.

NAVODILA ZA NASTAVITVE PIŠKOTKOV V RAZLIČNIH BRSKALNIKIH, NAJDETE TU: http://civicuk.com/cookie-law/browser-settings 
Piškotki za analitiko
V želji po izboljšanju spletnih vsebin in storitev so lahko v uporabi orodja za spremljanje brskalnih navad posameznikov med obiskom internetnih strani, denimo Google Analytics. Taki piškotki sicer zbirajo anonimne podatke, ki gredo v analizo skupaj s podatki drugih obiskovalcev in služijo ugotavljanju kako se spletna strana uporablja.
Piškotki družabnih medijev
Ti piškotki dovoljujejo povezavo z družabnimi mediji, prijavo na spletno stran s Facebookom in omogočajo objavljanje svojih aktivnostmi na spletni strani na Facebooku, Twitterju in LinkedIna javnost seznanjate s svojimi aktivnostmi na spletu.
Youtube piškotki
Ti piškotki dovoljujejo uporabo podatkov povezanih z uporabnikovim brskanjem po Youtube.
Marketinški piškotki
Ti piškotki omogočajo ugotavljanje ali je uporabnik videl oglasno sporočilo in kdaj ga je nazadnje videl.

SEZNAM PIŠKOTKOV

Ime Piškotka Čas poteka piškotka Namen Domena
f786c1b7912c3c557d44d65c02458f86 TRAJANJE SEJE Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
_ga 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
__utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
__utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov files.bannersnack.com
id 2 LETI Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_drt_ TRAJANJE SEJE Statistika ogledov oglasov doubleclick.net
_utma 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmb 30 MINUT Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmc TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmv 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
_utmz 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov Google Analytics
PISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
BEAT 2 URI Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
HSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
NID 6 MESECEV Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
OTZ 1 MESEC Statistika obiska in vedenja uporabnikov apis.google.com
PREF 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SAPISID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
SSID 2 LETI Statistika obiska in vedenja uporabnikov .google.com
__jwpusr 1 DAN Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
PREF 10 LET Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
reg_ext_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_gate TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
reg_fb_ref TRAJANJE SEJE Delovanje Facebook vtičnika Facebook
use_hitbox TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube
VISITOR_INFO1_LIVE 8 MESECEV Uporabniške nastavitve predvajalnika YouTube
cookieAcceptanceCookie 27 LET Osnovno delovanje www.forum-lov.org www.forum-lov.org
YSC TRAJANJE SEJE Statistika obiska in vedenja uporabnikov YouTube